مقاله ها, انواع دوربین مدار بسته, مزایای دوربین مداربسته

دوربین دید در شب exir چیست؟

دوربین دید در شب exir چیست؟

دوربین های مداربسته ی دید در شب یا ir با استفاده از led های ir تصاویر را در نور کم ثبت میکنند،این اشعه در محدوده ی دید انسان نیست و ثبت تصاویر بدون روشن کردن محیط انجام میشود ولی به طور کلی این دوربین ها مشکلاتی نیز دارند.

به طور مثال نور را به طور یکنواخت پخش نمیکنند و گوشه های تصاویر نسبت به وسط ان ها تیره تر میشود ویا اینکه توانایی عبور از شیشه را ندارند و سطوح فلزی و شیشه ای را خیلی روشن نشان میدهد و همچنین دیگر مشکلاتی که باعث تولید دوربین های دید در شب با تکنولوژی جدید شد.

تکنولوژی Exir مخفف Enhanced Infrared Lighting (روشنایی مادون قرمز ارتقا یافته) نسبت به دید در شب معمولی کارایی بهتری در نور کم و محیط های داخلی و خارجی دارند و در اصل برای رفع کاستی ها ی دید در شب معمولی طراحی شده اند.
در این مدل از دوربین های مداربسته دید در شب LED های پیشرفته به سبک مستطیلی و جدا از هم قرار دارند و همین ساختار باعث میشود انعکاس نور IR با لنز دوربین ،تداخل نداشته باشد.
از طرفی در دوربین های قدیمی IR به دلیل نوع نوردهی گوشه های تصویر نسبت به مرکز تاریکتر بودند اما در دوربین های Exir ساختار مستطیلی باعث میشود روشنایی در تمام تصویر به یک صورت پخش شود و تصویر بطور کامل شفاف باشد.

در دوربین های IR نورهای LED در کنار لنز می باشند،حشرات که بخاطر گرمای LED ها جذب میشوند روی لنز مینشینند و باعث کاهش دید می شوند ولی در دوربین های EXIR به خاطر جدا بودن LED ها و فاصله از لنز این اتفاق کمتر رخ میدهد.
از دیگر مزیت های تکنولوژی exir این است که برد نور این دوربین ها نسبت به ir معمولی بالاتر است و از شیشه های قطور نیز عبور میکند وتا ۸۰متر تصویر واضح ثبت میکنند.
نویز در exir کم شده است و طول عمر LED ها زیاد شده است.
این دوربین ها تصاویر بسیار شفاف تری دارندو جزئیات بیشتری را نمایش میدهند و به دلایل گفته شده محبوبیت بیشتر در دوربین های دید در شب کسب کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *