مقاله ها, مزایای دوربین مداربسته

مزایای دوربین های مداربسته

مزایای استفاده از دوربین های تحت شبکه هایک ویژن

در این مقاله شما درباره ی مزایای استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن خواهید خواند.

*دیاگرام دوربین مداربسته تحت شبکه*

نمودار دوربین مداربسته به ویژه اگر قادر به روشن شدن دوربین با یک سوئیچ باشید، بسیار ساده است.
۸دوربین ip به سوئیچ،nvr و روتر poe به اینترنت و یک لپ تاپ برای نظارت از راه دور متصل میشوند.
در جای دیگر از اینترنت و یک نمایشگر (موبایل،رایانه،…) میتوان برای دسترسی از راه دور به سیستم دوربین مداربسته استفاده کرد.
این بکی از مزایای بزرگ دوربین های امنیتی تحت شبکه میباشد.

*مزایای دیگر دوربین مداربسته هایک ویژن*

-وضوح بالا: این دوربین ها رزولوشن بالایی دارند
-با استفاده از کابل های کمتر: یک کابل شبکه کافی است
-سیستم مستقل: دسترسی مستقیم به دوربین
-امنیت بهتر: دوربین تحت شبکه IP می تواند از داده های رمز شده استفاده کند
-تجزیه و تحلیل ویدیو : دوربین ها هوشمند هستند
-چند منظوره: امکان استفاده از سیستم های مختلف نظارتی در آن واحد
-سهولت انتقال: آپلود ویدیوها بر روی شبکه داده
-افزونگی: همزمان ضبط بر روی دستگاه ان وی آر NVR و کارت های حافظه مموری کارت  SD Card
-نظارت: امکان نظارت بر وضعیت دستگاه ها وجود دارد

*دوربین های مداربسته دیجیتال با وضوح بالا*

همانطور که گفته شد از مزیت های دوربین های امنیتی تحت شبکه هایک ویژن نسبت به انالوگ ،وضوح بالای تصاویر است،که این امکان در دوربین های در دوربین های انالوگ حتی اگر دارای تکنولوژی AHD,HD-CVI,HD-TVI هم باشند وجود ندارد.
رزولوشن این تصاویر مگاپیکسلی هستند و تصاویر را با جزئیات دقیق ضبط میکند.
برای دسترسی از راه دور، محدودیت پهنای باند اینترنت وجود دارد. ضبط کننده ان وی آر ( NVR) به طور مستقیم به سوئیچ متصل میشودکه می‌تواند پورت های ۱۰۰Mbps  یا ۱۰۰۰ Mbps را داشته باشد.
اگر شما از ADSL برای پروژه دوربین مداربسته خود استفاده می‌کنید، محدودیت پهنای باند را خواهید داشت، بنابراین لازم است از دوربین های تحت شبکه با جریان چندگانه Dual Streaming استفاده کنید.
بنابراین در این وضعیت می‌توانید از چندین جریانDual Streaming  دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تا یک ویدیو با کیفیت بالا برای ضبط محلی و سایر جریان‌های تصویری با کاهش رزولوشن برای ارسال در اینترنت ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید سیستم را به پهنای باند موجود راه اندازی کنید.
به عنوان مثال اطلاعات کاتالوگ دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن را مشاهده کنید، بخش‌های برجسته نشان می‌دهد این توانایی برای ارسال بیش از یک جریان ویدئو به طور همزمان با استفاده از انواع مختلف کدک‌ها مانند H.265 H.264  و MPEG  وجود دارد.

*استفاده از کابل کمتر*

با اتصال تنها یک کابل شبکه، امکان ارسال ویدئو، صدا، اطلاعات وضعیت دوربین، فراداده، زنگ هشدارها، تنظیمات و دستورات حرکت (هنگام استفاده از دوربین PTZ) امکان پذیر است.
دوربین های مداربسته انالوگ مدرن نیز میتوانند ویدئو را تنها با یک کابل تک power over coax ارسال کنند ولی این ارتباط در دوربین های تحت شبکه دوبل است و هم ارسال و هم دریافت دارند.

*سیستم اتوماتیک*

طراحی این دوربین ها به گونه ای است که میتوان به صورت جداگانه به هر دوربین دسترسی داشت و این دسترسی می تواند به صورت مستقیم به دوربین ها بدون نیاز به گذر از دستگاه NVR باشد،زیرا همه انها به سوئیچ وصل شده اند و روتر به اینترنت متصل است.

*مشاهده تصاویر دوربین تحت شبکه هایک ویژن از طریق اینترنت*

دوربین های تحت شبکه با بیش از یک نمایه جریان ویدئو برای استفاده local و از راه درو ساخته شده‌اند، معمولا مشخصات local دارای وضوح بالا است در حالی که مشخصات برای مشاهده تصاویر از راه دور با وضوح پایین مانند VGA پیکربندی شده است که مناسب برای استفاده از تلفن همراه است.

* امنیت بالاتر در دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن*

همانطور که میدانید هکر ها میتوانند جریان ویدئو را بین دوربین تحت شبکه و لپ تاپ بگیرند و به اطلاعات دوربین دسترسی پیدا کنند.
به همین منظور،برای محافظت از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در برابر داده،داده هر رمزگذاری میشوند،مانند فرایندی که هنگام دسترسی به یک حساب بانکی از طریق اینترنت استفاده می‌شود. داده‌ها بین مشتری و سرور، در این مورد بین دوربین و لپ تاپ رمزگذاری می‌شوند.
بنابراین این یکی دیگر از مزیت دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن IP است ، داده ها بین دوربین تحت شبکه هایک ویژن IP و ضبط کننده و یا دستگاه نظارت می تواند با استفاده از همان سطح رمزگذاری داده ها استفاده شده که توسط بانک ها، استفاده می شود استفاده کند .

* قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر*

پردازنده اصلی یک دوربین تحت شبکه ( DSP پردازنده سیگنال دیجیتال) نامیده می شود، می تواند تصاویر را تجزیه و تحلیل کند و با هشدار دهنده و یا ارسال ایمیل ها و عکس ها به یک سرور پاسخ دهد، همچنین می توان اطلاعات را روی کارت حافظه ضبط کند و یک رویداد مانند تشخیص حرکت شناسایی کند.
سازنده دوربین هایک ویژن یا دارای DSP خاص خود است و یا خریدار باید آن از طرف شخص ثالث خریداری کند . بنابراین بسته به نام تجاری و مدل دوربین شما می توانید انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل های ویدئویی را که برای دوربین تحت شبکه IP تعبیه شده است، استفاده کنید.
پس از آنکه چندین دهه از ورود دوربین های مداربسته به بازار گذشت، گسترش نیازمندی ها و بالا رفتن توقعات کاربران از یک سیستم مداربسته منجر شد تا تولیدکنندگان تجهیزات نظارت تصویری، ویژگی های هوشمند را به تولیدات خود برای رفع این نیاز ها بیفزایند. یکی از این ویژگی ها توانایی دوربین ها در تجزیه و تحلیل تصاویر و واکنش آنها به اتفاقات رخ داده است. برای مثال ویژگی تشخیص چهره هایک ویژن که در بسیاری از دوربین های هایک ویژن وجود دارد.
تشخیص چهره به دو صورت Face Detection و Face Capture وجود دارد. قابلیت فیس کپچر تنها توانایی تشخیص صورت افراد را دارد و امکان تمیز چهره افراد مختلف در آن وجود ندارد. اما در Face Detection یا بهتر است بگوییم شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. برای مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد، در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد. و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.
به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در حال حاضر این قابلیت تنها در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن وجود دارد. و هنوز این قابلیت در دوربین های TurboHd وجود ندارد.

* مزایای تشخیص چهره یا Face Detection *

۱.جمع آوری شواهد

اگر می خواهید از سیستم نظارتی خود برای جمع آوری شواهد استفاده کنید، دوربین های دوربین مدار بسته تشخیص چهره  هایک ویژن کمک زیادی به شما می کنند. اگر در دفتر کار خود اختلاف نظر و یا مشکلاتی دارید، بهتر است از این دوربین ها استفاده کنید تا بتوانید مدرک کافی برای مشاهده اتفاقاتی که رخ داده است داشته باشید.

۲.از وقوع جرم جلوگیری میکند

همه انواع سیستم های نظارتی می توانند به جلوگیری از وقوع جرم و جنایت کمک کنند. اما دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن در این زمینه بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا مجرمان از ترس آنکه چهره شان تشخیص داده شود ترسیده و کمتر مرتکب جرم می شوند.

۳.نظارت بهتر بر فعالیت و رخدادها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارت خود با دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن ارتقا می دهید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

تجزیه و تحلیل ویدیو انجام شده توسط دوربین تحت شبکه اجازه می‌دهد تا شناسایی انواع خاصی از حوادث، مانند کسی که وارد یک منطقه خاص و یا رانندگی حرکت ماشین در جهت اشتباه،شناسایی پلاک خودرو را انجام دهد.
تجزیه و تحلیل‌های ویدئویی که در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن تعبیه شده است، ارزش محصول و طراحی پروژه دوربین مداربسته را افزایش می‌دهد، همچنین در مقایسه با یک سیستم آنالوگ سنتی امکان نظارت بر کارایی بیشتری را فراهم می کند. یکی از بزرگترین مزیت دوربین امنیتی تحت شبکه است.
برخی از مدل‌های دوربین های تحت شبکه هایک ویژن حتی می توانند با تکنولوژی پیشرفته نظارت تصویری دوربین مداربسته نظیر شناسایی پلاک خودرو کار کنند.

*انعطاف پذیری سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن **

برای نظارت دوربین تحت شبکه، اغلب موارد استفاده از نرم افزار خاص و بسته به طراحی و مارک های تجهیزات، ممکن است بین انواع مختلف نرم افزار نظارت را انتخاب کنید.
هر توسعه دهنده دوربین مدار بسته دارای مزایا و معایب خود نیز است. بنابراین بهتر است که بهترین نرم افزار برای پروژه دوربین تحت شبکه هایک ویژن انتخاب کنید و شما گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

*انتقال تصاویر*

انتقال ویدئوهای دوربین مداربسته توسط همان شبکه داده جهانی اینترنت انجام می شود، زیرا جریان ویدئو از بسته های استاندارد شبکه آیپی TCP/IP استفاده می کند.
این انتقال به سهولت با استفاده از اینترنت پرسرعت ای دی ای ال یا بی سیم اتفاق می افتد. دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن اجازه استفاده از جریان‌های چندرسانهای همزمان را می‌دهند، بنابراین می توانید ویدیو را به نقاط مختلف شهر یا حتی کشورهای مختلف ارسال کنید.
*مانیتورینگ دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن*
این امکان برای ما وجود دارد تا دوربین های مدار بسته تحت شبکه و سوئیچ ها و روتر ها را از طریق یک پروتکل شبکه خاص به نام SNMP نظارت کنیم.
از طریق این پروتکل ما میتوانیم یک نمودار از تجزیه و تحلیل پردازنده،حافظه،شبکه،فضای دیسک در دسترس و…. داشته باشیم.
با استفاده از این نمودار تکنسین میتواند اتفاقات را نظارت کند و نگهداری پیشگیرانه از شبکه و دوربین های تحت شبکه را انجام دهد،به طوری که نیاز به از کار ماندن دوربین نباشد.

غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در حال حاضر این قابلیت تنها در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن وجود دارد. و هنوز این قابلیت در دوربین های TurboHd وجود ندارد.

* مزایای تشخیص چهره یا Face Detection *

۱.جمع آوری شواهد
اگر می خواهید از سیستم نظارتی خود برای جمع آوری شواهد استفاده کنید، دوربین های دوربین مدار بسته تشخیص چهره  هایک ویژن کمک زیادی به شما می کنند. اگر در دفتر کار خود اختلاف نظر و یا مشکلاتی دارید، بهتر است از این دوربین ها استفاده کنید تا بتوانید مدرک کافی برای مشاهده اتفاقاتی که رخ داده است داشته باشید.
۲.از وقوع جرم جلوگیری میکند
همه انواع سیستم های نظارتی می توانند به جلوگیری از وقوع جرم و جنایت کمک کنند. اما دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن در این زمینه بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا مجرمان از ترس آنکه چهره شان تشخیص داده شود ترسیده و کمتر مرتکب جرم می شوند.
۳.نظارت بهتر بر فعالیت و رخدادها
فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارت خود با دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن ارتقا می دهید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

تجزیه و تحلیل ویدیو انجام شده توسط دوربین تحت شبکه اجازه می‌دهد تا شناسایی انواع خاصی از حوادث، مانند کسی که وارد یک منطقه خاص و یا رانندگی حرکت ماشین در جهت اشتباه،شناسایی پلاک خودرو را انجام دهد.
تجزیه و تحلیل‌های ویدئویی که در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن تعبیه شده است، ارزش محصول و طراحی پروژه دوربین مداربسته را افزایش می‌دهد، همچنین در مقایسه با یک سیستم آنالوگ سنتی امکان نظارت بر کارایی بیشتری را فراهم می کند. یکی از بزرگترین مزیت دوربین امنیتی تحت شبکه است.
برخی از مدل‌های دوربین های تحت شبکه هایک ویژن حتی می توانند با تکنولوژی پیشرفته نظارت تصویری دوربین مداربسته نظیر شناسایی پلاک خودرو کار کنند.

*انعطاف پذیری سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن *

برای نظارت دوربین تحت شبکه، اغلب موارد استفاده از نرم افزار خاص و بسته به طراحی و مارک های تجهیزات، ممکن است بین انواع مختلف نرم افزار نظارت را انتخاب کنید.
هر توسعه دهنده دوربین مدار بسته دارای مزایا و معایب خود نیز است. بنابراین بهتر است که بهترین نرم افزار برای پروژه دوربین تحت شبکه هایک ویژن انتخاب کنید و شما گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

*انتقال تصاویر*

انتقال ویدئوهای دوربین مداربسته توسط همان شبکه داده جهانی اینترنت انجام می شود، زیرا جریان ویدئو از بسته های استاندارد شبکه آیپی TCP/IP استفاده می کند.
این انتقال به سهولت با استفاده از اینترنت پرسرعت ای دی ای ال یا بی سیم اتفاق می افتد. دوربین های مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن اجازه استفاده از جریان‌های چندرسانهای همزمان را می‌دهند، بنابراین می توانید ویدیو را به نقاط مختلف شهر یا حتی کشورهای مختلف ارسال کنید.

*مانیتورینگ دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن*

این امکان برای ما وجود دارد تا دوربین های مدار بسته تحت شبکه و سوئیچ ها و روتر ها را از طریق یک پروتکل شبکه خاص به نام SNMP نظارت کنیم.
از طریق این پروتکل ما میتوانیم یک نمودار از تجزیه و تحلیل پردازنده،حافظه،شبکه،فضای دیسک در دسترس و…. داشته باشیم.
با استفاده از این نمودار تکنسین میتواند اتفاقات را نظارت کند و نگهداری پیشگیرانه از شبکه و دوربین های تحت شبکه را انجام دهد،به طوری که نیاز به از کار ماندن دوربین نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *