مقاله ها, نحوه کار دوربین های مداربسته

مراحل نصب و تجهیزات دوربین مداربسته

در این مقاله در مورد نحوه کلی مراحل نصب و تجهیزات دوربین مداربسته اشنا میشویم

به طور کلی به شش دسته تقسیم بندی را انجام میدهیم

۱.دوربین

شما در مرحله ی اول دوربین مورد نظرتان را با توجه به نیاز و محیطی که قصد استفاده از ان را دارید انتخاب و خریداری میکنید.
دوربین ها برای استفاده در داخل یا خارج محیط طراحی شده اند که این نکته روی انها ذکر شده است و در هنگام خرید باید دقت کنید.
دوربین ها را با پلن درست در بهترین قسمتها نصب کنید.
در صورت عدم اطلاعات کافی در هر مرحله میتوانید از متخصصین و مشاورین ما کمک بگیرید.

۲.انتخاب سیستم

در قدم اول بهتر است بدانید که ضبط و ثبت تصاویر دوربین مداربسته با dvr است.
این فایل ها در هارد دیسک dvrها ذخیره میشوند.
تصاویر در هارد فشرده سازی میشوند که فشرده سازی H.264 در dvr ها یک استاندارد جدید است و باعث میشود تصاویر زنده و ویدئوهای پخش شده از اینترنت با کیفیت بالا پخش شوند،این فشرده سازی ،ویدئوهایی با مدت زمان سه برابری در خود ذخیره میکنند و عملکرد بهتری نسبت به dvr های MPEG و MPEG4 دارند.
از طرفی باید به فضای ذخیره سازی ویدئو با توجه به نیاز خود دقت کنید،خوب مطمئنا هرچه این فضا بیشتر باشد بهتر است ولی باز هم باید با توجه به مورد استفاده ی دوربین انتخاب را انجام داد.
نکته:بهتر است خاصیت Burn را هم در نظر بگیرید،زمانی که صحبت از Burn کردن فایل های ویدئویی به میان می اید باید مطمئن شوید که dvr حداقل یک فلش مموری دارد و همچنین سازگاری dvr را با رایانه خود چک کنید.

۳.اتصال و کانکت سیستم

جایی را برای قرار دادن dvr و مانیتور انتخاب کرده و سیم کافی برای اتصال دوربین و dvr تهیه کنید.
میتوانید از سیم های RG59 استفاده کنید،این کابل ها دو رشته هستند،یک رشته مخصوص برق رسانی و دیگری برای ویدئو میباشد که در بیشتر نصبیات از این کابل به همراه اتصالات BNC استفاده میشود.
برای سیم کشی کافیست کابل متصل به دوربین را به dvr و منبع تغذیه برق متصل کنید.

۴.تجهیز کردن دوربین به برق

ما میتوانیم از دو طریق برق را به دوربین برسانید،روش اول اینکه دوربین ها را به طور جداگانه وارد پریز و اداپتور AC کنید و روش دوم با اتصال دوربین ها به یکدیگر و به یک منبع تغذیه برق را به دوربین برسانید که در این روش منبع برق تنها یک خط برق دارد که به طور مستقیم به پریز وصل میشود.

۵.استفاده از مانیتور

ببینید به چه تعداد نیاز دارید:
شما می توانید تا دو مانیتور برای همه DVR هامورد استفاده قرار دهید. یکی از این مانیتورها ، مانیتورهای تلویزیون و دیگری مانیتور RCA استاندارد است( BNC و RCA با اتصالات ما سازگار هستند. همه DVR ها باید سازگاری VGA را داشته باشند. این موضوع بدین معنی است که اگر دوست داشتید می توانید از مانیتور ال سی دی رایانه هم استفاده کنید ) همچنین هر مانیتور می تواند کانال های ویدئویی یکسان یا متفاوتی را نشان دهد. به عنوان مثال می توانید همه دوربین ها را در یک بازه زمانی معین ببینید اما به کارمندان و مشتریان اجازه دهید دوربین های خاصی را ببینند. اگر دوست ندارید مانیتور را به DVR وصل کنید مشکلی نیست. باز هم کار ضبط انجام خواهد شد . شما می توانید دوربین را به صورت ریموت ببینید، می توانید آن را بر روی شبکه رایانه ای خود تماشا کنید

۶.استفاده از اتصالات اینترنت پرسرعت

دوربین های خود را در اینترنت تماشا کنید:
در صورتی که با نحوه کارکرد دوربین مدار بسته آشنایی داشته باشید می دانید اگر بخواهید دوربین های خود را بر روی اینترنت هم تماشا کنید به اینترنت پرسرعت در موقعیت DVR نیاز خواهید داشت. کافیست DVR را به رایانه ای که مودم یا روتر دارد وصل کنید. شما از آی پی آدرس داینامیک برای دیدن دوربین های خود به صورت ریموت نیاز خواهید داشت.

سپس آدرس وب خود را تایپ کنید ( راهنمای موجود باید این آدرس را در اختیار شما قرار دهد )
و بعد نام کاربری و پسورد را وارد نمایید:
خوب حالا می توانید دوربین های خود را از سرتاسر جهان مشاهده کنید. می توانید دوربین ها را به صورت زنده تماشا کنید، فایل های ویدئویی قدیمی را بررسی کنید و سایر کارها را بر اساس نیاز خود انجام دهید.
مقاله ای که خواندید یکی از مقالات آموزشی ما در زمینه آموزش خدمات دوربین مدار بسته بود.

برای مطالعه مقالات بیشتر، روی لینک زیر کلیک کنید

https://negaheamn.com/category/maghaleha/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *