مقاله ها, مزایای دوربین مداربسته

مزایای دوربین های مداربسته

مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته به طور کلی به 5 دسته تقسیم میشوند که عبارت اند از:

1 – ایجاد ترس در مجرمین :

شاید بهترین مقایسه ای که بتوان در این حوزه انجام داد مقایسه با دزدگیر نصب شده روی اتومبیل باشد. استفاده درست از دوربینهای مدار بسته در محل مناسب می تواند احتمال وقوع جرم را کاهش دهد . قابل مشاهده بودن و البته به راحتی در دسترس نبودن دوربین می تواند در صورت اطلاع مجرم از وجود آن باعث ترس از ارتکاب به جرم شود .

2 – امکان ردیابی مجرمین :

با فرض بر اینکه مجرم با وجود اطلاع یا عدم اطلاع از وجود دوربین در محل ، مرتکب جرم و یا سرقت شده است . حال می توان با مشاهده تصاویر ذخیره شده و یا حتی مشاهده آنلاین محل وقوع حادثه مجرم را ردیابی نموده و در پیدا کردن آن تسریع ایجاد کرد .

3 – افزایش بازدهی پرسنل :

شاید ماهیت دوربین های مدار بسته جهت مصارف امنیتی و کنترلی باشد اما امروزه بسیاری از کارفرمایان که به دلایل مختلفی مثل دوری از محل ، بزرگی فضای کار و مشغله های دیگر نمی توانند در محل کار خود حظور داشته باشند ترجیح می دهند با نصب دوربین های مدار بسته سازمان خود را تحت نظر داشته باشند . این امر می تواند باعث اطمینان پرسنل یک مجموعه از تحت نظر بودن توسط مدیر خود شود و در نهایت منجر به دقت بیشتر در فعالیتهای فردیشان گردد .
البته این نکته را هم باید توجه داشت که گاهی کنترل پرسنل توسط دوربین موجب بی اعتمادی و ایجاد استرس همیشگی روی آنها خواهد بود به همین جهت بهتر است بازخورد های این انتخاب مدیریت شود .

4 – محافظت از اسناد، اموال و اطلاعات :

استفاده از دوربین های مدار بسته در فضای داخلی سازمان به همراه تدابیر امنیتی و آماری دیگر مثل سیستم های ضبط صدا و تلفن می تواند باعث جلوگیری از سرقت اطلاعات ، اسناد و اموال سازمان گردد . برای این منظور بهتر است در فضاهایی که اطلاعات مهمی در آنجا وجود دارد علاوه بر دوربین های عادی از دوربین های مدار بسته مخفی نیز استفاده کرد تا بتوان کنترل بهتری بر اسناد و اطلاعات شرکت داشت .

5 – مدیریت و نظارت از راه دور :

دوربین های مدار بسته با دارا بودن قابلیت ارسال تصاویر با ستفاده از اینترنت این امکان را برای مدیران فراهم می آورند تا به اطمینان خاطر و فقط با در دسترس بودن اینترنت از هر مکان و زمانی حتی توسط تلفن همراه ، محل کار خود را تحت کنترل داشته و مدیریت کنند . این امر می تواند در جلوگیری از بحرانهای احتمالی به دلیل عدم حظور فیزیکی نقش بسزایی را ایفا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *